بخش سلامت نوشت، دلایل اصلی کاهش شانس بچه دار شدن عبارتند از: تولد و شیردهی ، استفاده از قرص های ضد بارداری ، سیگار کشیدن. با این حال ، گاهی اوقات عدم وجود این موانع در حاملگی نمی تواند حاملگی را تضمین کند. در این مقاله 6 دلیل پنهان برای باردار نشدن را فاش می کنیم.

1- استفاده بیش از حد از چربی ترانس

خوردن چربی ترانس - که در پیتزا ، چیپس ، غذاهای سرخ شده و غیره یافت می شود - می تواند بر باروری تأثیر منفی داشته باشد ، به این معنی که از تخمک گذاری جلوگیری می کند. سعی کنید استفاده از این غذاها را کاهش دهید زیرا استفاده از آنها به جای کربوهیدراتهای سالم اختلالات تخمک گذاری را تا 73 درصد افزایش می دهد. اگر هوس این غذاها را می کنید ، به جای آن از میان وعده هایی مانند موز ، گندم سیاه کامل ، بادام ، ماست و انواع توت ها استفاده کنید.

ورزش بیش از حد

ورزش می تواند تا حدی به باروری شما کمک کند ، اما ورزش به اندازه کافی مهم است. ورزش بیش از حد تعادل انرژی شما را بر هم می زند و بر چرخه تولید مثل تأثیر منفی می گذارد. تحقیقات نشان داده است که ورزش روزانه طولانی مدت و شدید بر توانایی بچه دار شدن تأثیر می گذارد. اعتدال در حفظ سلامت و تندرستی نقش اساسی دارد.

3- شاخص توده بدنی پایین (BMI)

داشتن BMI کمتر از حد معمول می تواند خطر اختلال عملکرد تخمدان ، باروری و زایمان زودرس را افزایش دهد. اختلالات خوردن می تواند با BMI پایین همراه باشد و بر قاعدگی و باروری تأثیر منفی بگذارد. اگر نمی توانید حساب تغذیه خود را داشته باشید ، می توانید از برنامه های ویژه ای استفاده کنید که به شما امکان می دهد میزان کالری ، وزن و سایر عوامل مرتبط با سلامتی را ردیابی کنید.

4- همسرتان مضطرب است

مطالعات نشان می دهد باروری مردان به طور قابل توجهی تحت تأثیر عوامل استرس زا مانند کار ، خانواده و زندگی اجتماعی قرار دارد. ناتوانی یک مرد در کنترل این عوامل بر باروری او تأثیر منفی خواهد گذاشت.

5- استفاده از روان کننده نامناسب

برای افزایش احتمال بارداری ، باید روان کننده مناسب را انتخاب کنید. خبر خوب این است که روان کننده هایی وجود دارند که برای باروری مردان مفید هستند. برخی از آنها دارای pH خوبی هستند (بین 7.2 تا 8). برخی دیگر دارای یونهای منیزیم و کلسیم هستند که از مایعات طبیعی بدن تقلید می کنند. اثربخشی روغن بچه نیز برای این امر اثبات شده است.

6. شما نمی توانید "پنجره باروری" خود را به درستی محاسبه کنید

پیش بینی های دقیق گاهی دشوار است ، به خصوص اگر قاعدگی های نامنظم دارید. با این حال ، فناوری می تواند کمک کند. برنامه های رایگان وجود دارد که پیش بینی های دقیق چرخه خود را به شما ارائه می دهد. علاوه بر این ، پس از باردار شدن ، می توانید برنامه را به حالت بارداری تغییر دهید و از اطلاعات موجود در مورد رشد نوزاد و نکات بهداشتی آن استفاده کنید.
 

 

منبع : روزگار